Консультативне Гомеопатичне Відділення спільно з КМДА
у відповідності до програми соціальної допомоги малозабезпеченим та пільговим верствам населення
надає медичну консультативну допомогу на пільгових засадах

Home СТАТТІ АХ, ЦІ ПУЛЬСАТІЛЬНИЕ ДІТИ
АХ, ЦІ ПУЛЬСАТІЛЬНИЕ ДІТИ PDF Друк e-mail

Любов Бадья «Дзеркало тижня»

Наші діти ... Ми чекаємо їх появи на світ, як чуда. Вони - наша радість, наша надія, сенс нашого життя. Ми бачимо їх талановитими, розумними, великими артистами, успішними бізнесменами, вченими (за вибором батьків). Ми вкладаємо в них душу, хочемо, як краще, а виходить ... І тоді виникають споконвічні питання: «Чому?», «Хто винен?" Протягом тисячоліть люди шукають на ці питання відповіді, в процесі цих пошуків народилася наука педагогіка. Вчені-педагоги створили численні системи виховання, але як і раніше в сім'ях виникають проблеми з дітьми, ростуть важкі підлітки, наші діти потрапляють в біду.

Нинішній століття принесло розуміння ще однієї грані виховного процесу: кожна людина від дня свого зародження - індивідуальність. З цим треба рахуватися при вихованні дитини. Для цього педагогікою, психологією, суміжними науками розробляються класифікації типів конституцій людей, що надає можливість давати конкретні рекомендації по індивідуалізації виховання дітей з дня їх народження.

Одна з таких класифікацій розроблена в гомеопатії. Сьогодні ми починаємо публікацію серії статей з описом гомеопатичних конституціональних типів і рекомендаціями батькам по вихованню дітей. Автор - кандидат медичних наук, доцент Київської медичної академії післядипломної освіти Любов Миколаївна Бадья, створила унікальний спецкурс «Профілактика та корекція поведінки дітей та підлітків», який веде в Київському педагогічному коледжі.

Прекрасний образ пульсатільной жінки створив А.Чехов в оповіданні «Душка»: «Це була тиха, добродушна, жаліслива панянка з лагідним, м'яким поглядом ... Вона постійно любила кого-небудь і не могла без цього.»

М'яка, добра, поступлива, турботлива мати, велелюбна бабуся, ідеальна дружина. Вона миротворець, в сім'ї Пульсатілла панує спокій. Чоловік для неї - найкращий, найрозумніший, найкрасивіший, самий-самий ...

Пульсатілла надзвичайно залежна, їй необхідна опора в житті, стіна, за якою вона може сховатися від життєвих бур, вона, по суті своїй - довічний дитина. Такий стіною для Пульсатілла стає спина чоловіка, за нею Пульсатілла створює оазис свого маленького світу, де піклується про дітей, батьків, квітах і взагалі про всіх, хто її потребує. Позбавлена ​​такого захисту, Пульсатілла втрачає опору під ногами, втрачає саму себе. Згадаймо чеховську Оленьку-Душку в тяжкий для неї період життя, коли вона втратила свою останню любов:

«Тепер уже вона була зовсім одна ...

Вона схудла і змарніла ... Їла і пила вона, точно мимоволі. А головне, що найгірше, у неї не було ніяких думок. При Кукін і Пустовалова і потім при ветеринара Оленька могла пояснити все і сказала б свою думку про що завгодно, тепер же і серед думок, і в серці у неї була така ж порожнеча, як на дворі. І так моторошно і так гірко, наче об'їлася полину ».

Виховання пульсатільного дитини - завдання надзвичайно складне. Ця складність прихована від батьків, завуальована особливостями типу. Діапазон проявів пульсатільного характеру дуже великий, від крайніх ступенів інфантилізму до гарної соціальної адаптації, активної життєвої позиції. Який виросте Пульсатілла, повністю визначається вихованням, яке вона отримала в дитинстві.

У ранньому віці ці труднощі пов'язані з тим, що зовні жодних проблем з дитиною не виникає. Дитина ідеально слухняний, усім своїм поведінкою заслуговує любов близьких, відкритий, охоче і щиро просить вибачення за будь-яку провину, намагається бути хорошим. Але саме тут - підступні підводні рифи.

Перша небезпека: батьки втрачають момент для виховання самостійності у своєї дитини. Необхідно максимально використовувати для цього вік 2,5-3 років, так звана криза впертості, період «я сам», коли дитина усвідомлює себе дорослим. Треба всіляко заохочувати спроби прояви самостійності у пульсатільного дитини, стимулювати прийняття ним самостійних рішень. В іншому випадку Пульсатілла з найбільшою готовністю підкориться волі дорослого і виросте безпорадною людиною, не здатним жити без няньки.

Інша небезпека для пульсатільного дитини - брак любові. Любов повинна мати постійні зовнішні прояви: ласки, поцілунки, інші знаки уваги. Дитина вимагає цього від оточуючих і сам нагадує ласкавого кошеня. Недоласканние пульсатільний дитина росте слабеньким, хворобливим.

Наступний складний період - 4-7 років, криза сором'язливості. Пульсатілла по своїй суті боязка, соромлива, ці риси в даному віці значно посилюються, дитина боїться відірватися від мами, підійти до чужої людини, піти в магазин. Необхідно м'яко, але наполегливо допомагати дитині долати цю сором'язливість. Для цього підходять тематичні ігри, в яких репетирують побутові ситуації (похід в магазин, покупка і т. п.) спільні походи в справжній магазин і подібні виховні заходи. Абсолютно неприпустимо при цьому форсування вчинків, не слід примушувати дитину робити те, до чого він не готовий, чого боїться: змусити пульсатільного дитини не важко, але результат буде протилежним бажаному.

Ще одна небезпека підстерігає пульсатільного підлітка, якщо в процесі виховання у нього не сформовані такі риси, як здатність прийняти самостійне рішення, можливість постояти за себе в складній ситуації. Пульсатілла, в силу особливостей свого типу, не вміє відмовляти, і якщо ця риса акцентуйовані вихованням, підлітка чекає біда. Дівчинка-Пульсатілла з її м'якістю, жіночністю, чуйністю привертає увагу чоловіків і може стати жертвою сексуальних домагань. Хлопчик-Пульсатілла - знахідка для асоціальної компанії, він виконає будь-яку вимогу лідера, прислужитися і нічого не вимагатиме, крім уваги і захисту.

Велику увагу слід приділяти розумовому розвитку пульсатільного дитини, оскільки неінтелектуальна Пульсатілла являє собою дуже сумне видовище. Спрямованість її інтелекту - гуманітарна, точні науки, статистика, логічні ігри - не для Пульсатілла. Це необхідно враховувати при профорієнтації. У Пульсатілла хороший смак. Його слід розвивати, долучаючи дитину до творчості.

І на закінчення про методи виховання пульсатільного дитини. Основними факторами виховання є, як відомо, похвала, навіювання і покарання. Похвала для пульсатільного дитини абсолютно необхідна, вона є вираженням любові, схвалення, значущості дитини для близьких людей. Хвалити необхідно, але треба дотриматися «золоту середину»: достатньо, щоб він відчував психологічний комфорт, але не перехвалювати, інакше похвала стане причиною несамостійності, егоцентризму.

Навіювання пульсатільному дитині потрібно, переважно, активне. Він погано розбирається в стосунках між людьми, приймає за чисту монету зовнішню сторону відносин, йому важко зрозуміти, чим займається мама, коли вона йде від нього, він розуміє одне: мама пішла, його кинула. Йому треба пояснити, що мама в цей час лікувала інших діток, продавала їм смачні шоколадки або займалася іншим, не менш важливий справою. Кожен акт поведінки близьких і чужих з дитиною повинен бути детально розібраний, сам він з цим завданням не впорається.

Покарання - поганий метод виховання, необхідність покарання свідчить про вже допущені помилки виховання, це завжди насильство могутнього дорослого над беззахисною дитиною. Покарання рідко має позитивний результат і дуже часто протилежний бажаному.

Для Пульсатілла покарання може обернутися по-різному. Якщо покарання не суворе, після нього відразу пробачили, пошкодували, поцілували, відновили мир, дитина швидко все забуває, прощає образу покарання, життя починається з білого аркуша. Якщо ж покарання часті, суворі, у дитини створюється негативний емоційний фон, з'являються страхи, невпевненість у собі, боязкість, тобто акцентуіруются найбільш несприятливі риси типу Пульсатілла. До дуже важких наслідків може призвести таке покарання, як ізоляція дитини в порожній кімнаті, темній комірці, особливо якщо у дитини є страх самотності, темряви. Результатом такого виховного впливу може стати важкий невроз.

Таким чином, виховання дитини типу Пульсатілла - завдання дуже складне при оманливою зовнішній простоті. Будь-яка помилка виховання призводить до непоправних наслідків, до розвитку відхиляється, яке маніфестує найчастіше тільки в підлітковому віці. Надлишок любові призводить до зніженості, слабохарактерності, інфантильності, егоцентричності, конформності. Недолік любові призводить до невпевненості в собі, розвитку страхів, відчуття незахищеності. І в результаті дитини підстерігає вулиця з усіма витікаючими наслідками.

Дорогі батьки! Любіть своїх пульсатільних дітей, але любите розумно!